Neuer Reproducible Research Support Service unterstützt Wissenschaftler*innen

English version below

Ab sofort können Wissenschaftler*innen der Universität Münster Unterstützung bei der Erstellung von reproduzierbaren Artikeln erhalten. In einem Pilotprojekt bieten das Forschungsprojekt "Opening Reproducible Research" und die ULB Münster neue Beratungsdienstleistungen an um die Reproduzierbarkeit wissenschaftlicher Arbeiten zu erhöhen und somit die Transparenz, Verständlichkeit und Nachnutzbarkeit von Forschungsergebnissen zu steigern. Zum Angebot gehören die Reproduktion computerbasierter Analysen aus wissenschaftlichen Artikeln, Beratung bei der Konzeption und Erstellung neuer softwarebasierter Workflows, und die Erstellung von zitierbaren Forschungskompendien aus Daten und Software.
Reproducible Research Support Service [en]

New Reproducible Research Support Service assists researchers

From now on, scientists of the University of Münster can receive support in the creation of reproducible articles. In a pilot project, the research project "Opening Reproducible Research" and the ULB Münster offer new consulting services to increase the reproducibility of scientific work and thereby increase the transparency, comprehensibility, and reusability of research results. The services include the reproduction of computer-based analyses from scientific articles, consulting in the design and creation of new software-based workflows, and the creation of citable research compendia with data and software.
Reproducible Research Support Service