Neue Bilddatenbank verfügbar

English version below

Ab sofort haben Angehörige der Universität Münster Zugang zu Britannica ImageQuest, einer Bilddatenbank mit ca. 3 Millionen Bildern und Illustrationen zu allen Themengebieten aus 60 namhaften Bildarchiven. Die hochaufgelösten und mit umfangreichen Metadaten versehenen Bilder können bequem und zeitsparend nach Themenbereich, Stichwörtern und Bildquelle durchsucht und auf einem virtuellen Leuchttisch gesammelt, heruntergeladen, gedruckt oder per E-Mail versandt werden. Die Nutzung ist nur für persönliche bzw. nicht kommerzielle Bildungszwecke zulässig.

New Image Database Available

As of now members of the University of Münster have access to Britannica ImageQuest [de]. The database contains about 3 m royalty free images and illustrations from 60 of the world’s most respected image libraries covering all subjects. The high-resolution images come with complete metadata, including the source, the copyright holder, caption and keywords allowing for easy and fast searching. The images can be collected on a virtual light table, downloaded or shared by email. Usage is restricted to personal respectively non-commercial educational purposes.